خانه مبانی نظری خوشنویسی صنایع دستی نقاشی و نگارگری تعزیه و نمایش سینما و تلویزیون معماری شعر و ادبيات هنر جدید جشنواره ها

آرشیو

خانه / خوشنويسي و هنرهاي وابسته / آرشیو

گزارش مشروح فارس از افتتاح نخستين دوسالانه بين‌المللي خوشنويسي

با حضور مسئولین ذی ربط، نخستین دوسالانه بین المللی خوشنويسي ايران كه در سراي سعدالسلطنه قزوين برگزار شد

گفتگو با استاد محمد احصائی

هشتمين دوسالانه جهاني پوستر تهران با حضور هنرمندان شاخص اين هنر، اعم از ايرانيان و هنرمندان خارج از كشور در فرهنگستان هنر برگزار شد. در حاشيه اين نمايشگاه، نمايشگاه آثار خوشنويسي استاد محمد احصائي نيز برپا بود. گفتوگویی را با وی در زمینه هنر خوشنویسی انجام دادیم.

گفتگو با مجتبي سبزه و بابك مفيدي (خوشنويس)

آنچه در پيش رو داريد، حاصل گفت و گوي دوست و همکارمان بابک مفيدي با مجتبی سبزه است. گفت و گويي درباره ي تاريخ پر فراز و نشيب هنر خوشنويسي كه از ديرباز تا امروز چشم و چراغ هنرهاي بصري ايران زمين بوده است.

خوشنويسان معاصر در اصفهان

با تأسيس انجمن خوشنويسان در اصفهان، گروه زيادي از علاقمندان زن ومرد در شهر و استان اصفهان به اين انجمن روي آورده و زير نظر استادان متبحر و كارآزموده به تعليم پرداختند و خوشبختانه به درجات عالي رسيده‌اند.

سوابق هنري استاد سيد مهدي علوي فرزندسيد حسين

سيد مهدي علوي يكي از هنرمندان سفالگري است كه با در آميختن خط و سفال زيبايي سفالينه سازي را دو چندان كرده است. او مدرس هنر خوشنويسي درا نجمن خوشنويسان ايران بوده و علاوه بر آن درسازمان ميراث فرهنگي نيز فعاليت مي كند . آثار وي در نمايشگاههاي متعددي عرضه شده است.

نخستين پيش همايش اولين دوسالانه بين المللي خوشنويسي ايران

نخستين پيش همايش اولين دوسالانه بين المللي خوشنويسي ايران پنجشنبه شب با موضوع "نستعليق در سپهر خوشنويسي ايراني" و بزرگداشت عمادالكتاب در سينما بهمن قزوين برگزار شد.

نستعلیق؛ شناسنامه بصری ایران

«نستعلیق، خط نیست، غزل است. غزلی که از سروده شدن نخستین بیتش، قریب هفت سده می‌گذرد و همچنان به انتها نرسیده...»

سلوک معنوي درخوشنويسي (کتاب باغ ملکوت )

كتاب باغ ملكوت، دربردارندة مجموعه كارهاي ارزشمند خوشنويسي و نقاشي‎خط جليل رسولي، هنرمند صاحب سبك معاصر، در 275 صفحه، به چاپ رسيده است.

قطعه سازي

در قديم يک قطعه ي خوشنويسي شده به صورت امروزي قطعه سازي و ارائه نمي شد، چراکه به خاطر کمبود و نبود کاغذ بزرگ اندازه قطعه ها به بزرگي قطعات کنوني نبود.

خانه | تماس | درباره ما |